עובדי מדינה עשויים לראות את שכר המינימום שלהם עולה בשנת 2027; עם זאת, הנתונים עדיין נמצאים בדיון. ב-6 באוקטובר תיפגש הממשלה עם שלושת ארגוני האיגודים המקצועיים המרכזיים במגזר הציבורי כדי להתחיל במשא ומתן, בתקופה שבה האיגודים קוראים לשיפורים מעבר לאלה שתוכננו כבר.
העלאות מתוכנ
נות ההסכם שנחתם בין הממשלה לאיגודים המקצועיים קובע העלאת שכר של 2.3%, שווה ערך לעלייה של 60.52 אירו. אם נתונים אלה יישמרו, השכר הבסיסי של המגזר הציבורי יעלה ל 995.51 אירו. נתון זה נותר מתחת ל -1,000 אירו, ולכן האיגודים מתכוונים להעלות דרישות נוספות
.האיגודים קוראים גם להגדלת קצבת הארוחות, במטרה להעלות אותה ל -10 אירו ליום, ללא מס. נכון לעכשיו, קצבת הארוחות עומדת על 6.15 אירו וההסכם הנוכחי קובע עלייה של 15 סנט בשנה עד 2029; במילים אחרות, עד 2027 העובדים יקבלו 6.30 אירו ליום
.סיום המשא ומתן
אמור להתחיל במהלך שבוע מכריע להכנת תקציב המדינה. הצעת הממשלה אמורה להיות מוצגת ב -9 באוקטובר, אם כי המועד החוקי להגשה הוא 12 באוקטובר.
למרות שכבר הושגה פשרה בעליית השכר בשנת 2027, הנתונים הסופיים עשויים להתגלות כגבוהים מאלה שהוסכמו בעבר, תלוי במשא ומתן בין הממשלה לאיגודים המקצועיים.








Follow us on social media