Az Executive Digest beszámolója szerint az üzemanyag-kiskereskedőknek ki kell jeleníteniük a kőolajtermék-adó (ISP) és a hozzá tartozó áfa alacsonyabb mértékéből adódó literenkénti árcsökkenést.

Ezt az információt vagy az üzemanyag-szivattyúk mellett, vagy közvetlenül az adagolóberendezésen kell feltüntetni.

Az új szabályok a kormány által kihirdetett rendeletből származnak, és a kihirdetéstől számított 10 nap múlva lépnek hatályba.

Ezenkívül az összeget egyértelműen fel kell tüntetni a „Redução ISP+IVA” felirattal, és azt minden egyes töltőállomáson az eladott valamennyi kőolajszármazékú üzemanyag esetében ki kell jeleníteni.

A megtakarítás kiszámítása

Az autósok számára feltüntetett összeg két adóösszeg közötti különbséget jelenti.

Az első az ISP összege, amelyet literenként számolnának fel a 2018. november 23-i 301 A/2018. sz. rendeletben megállapított referencia-mérték alapján, az alkalmazandó törvényes mértékű áfával együtt.

A második az az ISP-összeg, amelyet literenként ténylegesen számítanak fel az akkor hatályos mérték szerint, szintén az áfával együtt.

A két összeg közötti különbséget jeleníti meg az üzemanyagtöltő állomáson, így a fogyasztók közvetlenül láthatják, mekkora adócsökkentés vonatkozik az általuk vásárolt üzemanyagra.

A benzinkutak nem dönthetnek arról, hogy egyáltalán feltüntetik-e ezt az értéket, illetve hol teszik közzé, mivel a rendelet előírja, hogy az értéket jól látható helyen kell elhelyezni a szivattyúk mellett vagy magán a berendezésen.

A számítás az egyes értékesített üzemanyag-típusokra vonatkozik, ami azt jelenti, hogy a feltüntetett összeg a terméktől függően változhat.

Meg nem felelés esetén kiszabható bírságok

Azok a benzinkutak, amelyek nem felelnek meg az új követelménynek, 1 000–3 000 euró közötti bírsággal szembesülhetnek.

Ugyanezek a szankciók alkalmazhatók abban az esetben is, ha a feltüntetett információ hamis, pontatlan vagy elavult, ami azt jelenti, hogy az üzemeltetőknek gondoskodniuk kell arról, hogy az ügyfeleknek megmutatott adatok a jelenleg hatályos árakat tükrözzék.

Ez a kötelezettség a rendelet kihirdetésétől számított 10 nap múlva lép hatályba.

Az intézkedés egy szélesebb körű, ideiglenes és rendkívüli kormányzati támogatási csomag része, amelynek célja, hogy segítse a gazdaság különböző szektorait a magasabb üzemanyagárak kezelésében.

A kormány arra törekszik, hogy az autósok számára láthatóbbá tegye a jelenlegi ISP- és áfa-intézkedések hatását azáltal, hogy előírja az adócsökkentés feltüntetését a vásárlás helyszínén.

Állítsa be a The Portugal News-t előnyben részesített hírforrásként a Google-on

GoogleHozzáadás előnyben részesített forrásként a Google-on